Bilindiği üzere diğer tüm markalarda olduğu gibi SONAX Uygulama Merkezlerinde sunulan  SONAX uygulama hizmetleriyle ilgili olarak  zaman zaman müşteri şikayetleri söz konusu olmaktadır. Bu şikayet ve eleştiriler bayilerimiz tarafından sunulan hizmetlerdeki  lokal sorunlardan dolayı haklı sebeplerden kaynaklandığı gibi bazen de müşterilerin gerçek durumla bağdaşmayan iddia, istek, tutum ve davranışlarından da kaynaklandığı bir gerçektir. Ancak takdir edersiniz ki büyük ve köklü markalar müşteriyi veli nimetleri olarak görmekte, müşteri memnuniyetine büyük önem vermektedirler. Onlar için müşterinin devamlılığı esastır. Yüzünü müşteriye dönmeyen hiçbir işletme büyüyemez, gelişemez. Bir işletme için en iyi, en kısa ve en kalıcı yatırım müşteri devamlılığını sağlayan kaliteli hizmet üretimi ile  müşteri memnuniyetinin yüksek tutulmasıdır.

Yapılan araştırmalarda, mutsuz müşterinin bunu çevresinde ortalama 22 kişiyle paylaştığı, mutlu müşterinin ise beş kişiyle paylaştığı tespit edilmiştir. Demek ki mutsuz müşterinin yaratacağı olumsuz etki, mutlu müşterinin yaratacağı olumlu etkiden çok daha fazladır.

Yeni müşteriler bulmanın yanında, müşteriyi elde tutmanın da önemli bir maliyeti vardır. Ancak mevcut müşteriyi elde tutmak, yeni bir müşteri bulmaktan çok daha ucuzdur. Buradan hareketle, müşteriyi elde tutmak çok ama çok önemli olup büyük bir avantaj sağlamaktadır.

SONAX olarak müşteri memnuniyetine yol açan ana unsurları oluşturan fiyat, hizmet kalitesi, hız, güvenirlilik, satış sonrası servis hizmetleri, güler yüz, müşteri şikayetleri …vb faktörlerin üzerinde önemle durmakta, müşteri şikayet, öneri ve beklentilerine büyük önem vermekteyiz. Bu faktörlerden en önemlilerinden biri hiç kuşkusuz müşteri şikayetlerini  kesin olarak çözüme kavuşturma  yeteneği ve becerisidir. Bu beceriyi göstermeyen işletmelerin  hem kendilerine hem de markaya büyük zarar verdikleri bir gerçektir.

Bu çerçevede tüm  bayilerimizin  karşılaştıkları müşteri şikayetlerine bu bilinçle yaklaşacaklarına ve sorunu kesinlikle çözüme kavuşturacaklarına inanıyoruz.

SONAX’ın Türkiye Genel Distribütörü Auton, bayi performans değerlendirmelerinde müşteri şikayetleri ve çözüme kavuşturulma hususları üzerinde önemle durmaktadır.

 

 

 

 

sonax-ucretsiz-danisin

web-shop2

sonax-boya-koruma

bayimiz-olun
sonax-garanti-belgesi
taklit-sonax
musteri-aydinlatma-1
sifir-otomobiller-1
cam-film-folyo-kapmlama-1
kampanyalar-1
yeni-urunler-1
en-yakin-sonax-1
en-yakin-cam-1
fiyat-listeleri-1
kalite-belgeleri-1
oda-sonaxta-1
uzmana-danisin-1
3sonax-tv
bayi-giris