FORGOT YOUR DETAILS?

İpuçları

1)Ön camlara cam filmi yaptırılmaz? Neden ?      

Türkiye'de otomobillerde güneş cam filmi kullanımı yasal statüye kavuşturuldu. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Araçların Üretim Tadil ve Montajı ( AİTM ) yönetmeliğinde çeşitli değişiklikler yaptı. Yapılan değişiklikler ile otomobil sürücülerine müjde verildi. Yapılan değişiklikler doğrultusunda cam filmi yasağı kaldırıldı.
Yönetmelik 27 Ekim 2016 tarihinde yayımlanan Resmi Gazete ile yürürlüğe girdi. Bu yönetmelikle ön camlara cam filmi uygulama yasağı getirildi.(Kaza ,tehlike ve ağır hasarlarda en geniş araç tahliye yerleri ön ve arka camlardır.)

 

2-)Boya Koruma uygulamalarında nelere dikkat etmeliyiz ?

Boya koruma uygulamaları 4 aşamada yapılır. Boya yüzeyinin inatçı kir ve lekelerden giderilmesi-Boya yüzeyi çizik giderme-Boya yüzeyi parlatma-Boya koruma

Bu aşamalardan herhangi biri uygulanmaz ise yapılan işlem boya koruma işlemi değil PASTA CİLA İŞLEMİDİR.

Bknz.Sonax boya yüzeyi temizleme , çizik giderme ,parlatma ve koruma

 

Boya koruma hurafelerine inanmayın .

PASTA CİLA BOYA KORUMA DEĞİLDİR!

Uygulamada hemen hemen her yıkamacıda hemen hemen her yetkili ve yetkisiz araç servislerinde, oto sanayi sitelerindeki boya atölyelerinde yapılan pasta & cila uygulaması, işi bilmeyen müşterilere boya koruma olarak tanıtılmakta ve satılmaktadır. Oysa gerçekte tamamıyla farklı uygulama çünkü pasta & cila uygulaması adından anlaşılacağı üzere önce boya yüzeyindeki hasarlı bölgelerin agresif pasta (veya bazen zımpara) ile giderilmesi sonrada silikonlu cila ile parlatılmasını içeren basit iki aşamalı bir işlemdir. Aslında boyaya zarar verir endişesiyle çoğunlukla pasta dahi yapılmaz. Sadece silikonlu cila ile boya parlatılır. Ciladaki silikon aracın boya yüzeyindeki tüm inatçı kir ve lekeler ile çizikleri kaplar, yüzeyi inanılmaz parlatır. Işık vurunca silikon ışığı yansıttığı için boya yüzeyi ışıl ışıl deyim yerindeyse cillop gibi olur. Ancak silikon kalıcı değildir. Bir ve ya en fazla iki yıkamadan sonra silikon yüzeyden silinir ve gider. Araç eski haline geri döner. Müşteri hayal kırıklığına uğrar. Uygulamada işin gerçekte uzmanı olmayanların boya koruma adı altında yaptığı işin aslı budur. Avrupa’da örneğin yetkili servislerde (BMW, MERCEDES, VW, FORD, RENAULT vb.) boya koruma işi servis konsepti içinde yer almadığı halde TÜRKİYE’DE hemen hemen her serviste boya koruma işi yapılıyor. İşin uzmanı olmayan gerçekte boya koruma eğitimi ve ürünlerine sahip olmayan yerlerde yapılan iş aslında yukarıda anlatıldığı gibi gerçekte bir pasta & cila uygulamasıdır. Kanmayın şöyle ki;


GERÇEK BOYA KORUMA NEDİR? SONAX’TA NASIL YAPILIYOR?

SONAX Uygulama merkezlerimizde gerçek boya koruma işlemi dört ayrı aşamadan oluşur.  İlk aşamada SONAX Car Wash uygulaması yapılan araç önce boya yüzeyine yapışan ve su ile gitmeyen zift-katran, ağaç reçineleri, endüstriyel ve kimyasal tozlar (demir ve diğer metal tozları, kireçli su lekeleri ve partiküller) ile yabancı boya maddeleri gibi inatçı kir ve lekelerin niteliğine göre geliştirdiği ürünler sayesinde, boya ve vernik yüzeyine zarar vermeden mükemmel temizlenir.
Aracın boya ve vernik yüzeyindeki dış etkenler, yanlış yıkama ile pasta cila uygulamaları vb. nedenlerle çizikler, harelenmeler ve boya deformasyonu oluşur. Bunlar ışığı kırdığı için boya yüzeyini deforme eder ve matlaştırır. İkinci aşama olarak, çizikler, harelenmeler ve boya deformasyonu aracın boyasına ve çiziklerin derinliklerine göre SONAX Alman ürün mühendislerinin çiziklerin niteliğine göre geliştirdiği nano teknolojik ürünler ve uygulama tekniği ile profesyonel ustaları sayesinde boya ve verniğe zarar vermeden giderilir.
Üçüncü aşamada ise yüzeyi tüm yabancı maddelerden temizlenen çizikleri giderilen boya yüzeyi önce SONAX’IN kontrol spreyi ile hare ve çizik yönünden kontrol edilir. Emin olunduktan sonra SONAX’IN bu iş için geliştirdiği nano boya parlatma cilaları ile mükemmel parlatılır, ilk günkü gibi göz kamaştırıcı parlaklığına kavuşturulur. Yeni nesil cilaların silikonsuz yapısıyla hareler kesin olarak giderilir.
Son olarak yüzeyi yabancı maddelerden temizlenen, çizikleri giderilen göz kamaştırıcı parlaklığa kavuşturulan boya yüzeyinin parlak görünümünün uzun süreli kalmasını sağlamak ve dış etkenlere karşı korumak için, 4. Aşama olarak boya koruma işlemi uygulanır. SONAX Nano Lack Protect (236000) içerdiği silikonsuz Nano cila partikülleri sayesinde aracın vernikli boya yüzeyine yapışarak yüzeyde 14 mikron kalınlığında şeffaf, sert ve parlak bir koruma katmanı oluşturur. Boya yüzeyini kaplayan bu koruma katmanı, en az 12 ay ve ya Premium boya koruma 18 ay yüzeyde kalır ve aracın boya yüzeyini bu süre içinde UV güneş ışınlarından, nem, toz vb. doğal çevre şartlarının yanı sıra endüstriyel ve kimyasal atık kir ve lekelerden korur. Çiziklere karşı dayanıklılık sağlar. Boyanın her yıkamadan sonra uzun süreli parlaklığını muhafaza eder. SONAX Uygulama Merkezlerinde özellikle uygulama nano boya koruma nano teknoloji ürünler kullanılarak yapılıyor.

BOYA KORUMA BOYANIN ÇİZİLMESİNİ ÖNLERMİ?

Bilindiği üzere çiziğe neden olan maddenin sertliğine göre her materyal çizilebilir, en sert materyal cam bile çizilir. Dolayısıyla aracın orijinal boya yüzeyi de nasıl çiziliyor ise, bu yüzeyi kaplayan boya koruma verniği de çizilir, çizilmez değildir. Çizilmeyen hiçbir boya koruma yoktur. Her kim boya koruma çizilmez diyorsa gerçeği saklıyor demektir.
Koruma çizilir ancak çiziğin derinliğine göre çiziğin boyaya geçmesini önler yani kendisi çizilir, dolayısıyla altındaki boyayı korumuş olur. Başka bir deyişle üzerinde koruma olmasaydı boya çizilecekti onun yerine koruma çizilmiş oluyor gerçek budur.

 

 

  • Sıfır araçlara yapılan her boya korumaya inanmayın ? (BK yapıldığını nasıl anlarım?)

 

Özellikle sıfır araç satan yetkili satıcılardan araç satın alan araç sahiplerine satış sırasında bir de boya koruma uygulaması satışı yapılmaktadır. Kimi yerlerde 700 – 1000 TL fiyat aralığında boya koruma uygulaması satıldığına şahit olmaktayız.

Bu uygulama satış sırasında araç sahibine öyle bir lanse ediliyor ki araç boyasına koruma yapıldığında süresiz koruduğu, çizilmediği, yıpranmadığı sanki bir zırh gibi ve süresiz bir koruma sağladığı söylenmekte ve iddia edilmektedir. Kesinlikle bu tip abartılı açıklamaların hepsi gerçek dışı olup kandırmacadan ibarettir. ALDANMAYIN!

Şöyle ki hiçbir boya koruma sınırsız ve / ve ya süresiz koruma sağlamaz. Aracın orijinal boyası ve üstündeki verniği dahi zamanla zayıflar, solar ve aşınır. Boya koruma uygulamasından sonra aracınız çizilmez ve tüm dış etkenlere karşı korunur şeklindeki açıklamalar da abartılı ve gerçek dışı açıklamalardır. Boya koruma uygulaması araç boya yüzeyinde şeffaf bir vernik cila tabakası oluşturur.  Aracın orijinal verniği ve boyası gibi bu da çizilebiliyor. Peki, boya koruma neyi koruyor? Boya koruma uygulaması boya yüzeyinin maruz kaldığı dış etkenlerden kaynaklı olumsuzluklar karşısında kendisi çiziliyor fakat orijinal boyayı koruyor.

TÜRKİYE’DE bazı işletme ve markalarda boya koruma adı altında yerli malzeme ile yapılan boya koruma işlemi sadece silikonlu cila uygulamasından ibaret olup ilk yapıldığında aracı oldukça parlak gösterir. Ancak bir iki yıkamada bu yüzeye uygulanan silikon gider. Sıfır araçlarda uygulanıp uygulanmadığı dahi fark edilemez.

Bu nedenle özellikle size sıfır araç satan firmalara ve yetkili satıcılara şu soruları yöneltin.

  1. Bu iş sizin konseptinizin içinde tanımlanan ve yer alan bir uygulama mıdır? Servis konseptinizin içinde yer alıyor mu?
  2. Bu uygulamanın servisinizin bağlı olduğu marka tarafından onayı var mıdır? Yani yapacağınızı iddia ettiğiniz boya korumanın marka onayı varmıdır?
  3. Boya koruma, servisinizde profesyonel ekip tarafından mı yapılıyor? Yoksa dışarıya (outsource = taşeron) veriliyor?
  4. Servisinde yapılacak boya koruma için verilen garanti markanın bağlı olduğu merkez tarafından onaylanmış mıdır?

 

  • Araçlarınızı fırça ile yıkatmayın? Neden?

Aracınızın fırça ile yıkanmasını tavsiye etmiyoruz. Çünkü;
* Fırça kılları, hızdan kaynaklanan elektromanyetik çekim kuvvetiyle boya yüzeyine mıknatıs etkisiyle yapışan mikro tozları tamamen almaz.

* Fırça kılları boya yüzeyinde kılcal çiziklere yol açar. Fırçayla yıkanma devam ettikçe bu çizikler zamanla tüm boya yüzeyini kaplar, boya yüzeyindeki kılcal çiziler ışığın yansımasına engel olduğu için boyanın mat, zayıf ve eski görünmesine neden olur. Kaldı ki fırça ile kontrollü temizlik ve ovalama yapılamadığından fırça darbeleri kaportaya ve boya yüzeyine zarar verebilir. Boya parlatma ve koruma işlemi yapılan aracın fırça ile yıkanması halinde koruma tabakası zedelenir ve zarar görür

 

  • Aracınızdaki çiziklerin giderilip giderilmediğini nasıl anlarsınız ? Derin , yüzeysel ve kılcal çizik nedir , nasıl anlarsınız?

Derin Çizikler , pratik olarak tanımlama şöyledir. Derin çizikler iki grupta incelenir. Birincisi boya yüzeyinde tırnağımızın takıldığı çiziklerdir. Bu çizikler giderilemez boya veya rötuş işlemi gerektirir .İkincisi Tırnağımızın takılmadığı ancak parmak uçlarımızla hafifçe hissedebildiğimiz çiziklerdir. Bu çizikler Sonax’ın çiziğin derinliğine göre ürettiği çizik giderici ürünler ve özel uygulama teknikleri ile giderilebilir

Yüzeysel  Çizikler , pratik olarak tanımlama şöyledir. Tırnağımızın takılmadığı , parmak uçlarımızla hissedemediğimiz ancak gözle görebildiğimiz çiziklerdir. Bu çizikler Sonax’ın çiziğin derinliğine göre ürettiği çizik giderici ürünler ve özel uygulama teknikleri ile giderilebilir

Kılcal  Çizikler , pratik olarak tanımlama şöyledir. Tırnağımızın takılmadığı , parmak uçlarımızla hissedemediğimiz ancak gözle görebildiğimiz ve dairesel olarak gözümüze ilişen çiziklerdir(Bez çizikleri ).Bu çizikler Sonax’ın çiziğin derinliğine göre ürettiği çizik giderici ürünler ve özel uygulama teknikleri ile giderilebilir.                                                                                               Çiziklerin giderilip giderilemediği araç gün ışığına çıkarıldığında çok net olarak görülür. Sonax uygulamalarında bu kontroller  için özel ürün vardır. Bknz. Sonax boya yüzeyi temizleme çizik giderme parlatma ve koruma sistemleri

  • Yağmurda , görüş kalitesini arttırıcı ne işlemler yaptırabilirim ?

Yağışlı havalarda SONAX Yağmur Kaydırıcı Su İtici Cam Kaplama ile sizde net görüş ve güvenli sürüşün keyfini yaşayın!     Aracınızın camları Sonax cam yüzey temizleyici ve çizik giderici ürünleri ile mükemmel temizlendikten sonra ürün yüzeye uygulanan cam yüzeyinde şeffaf bir vernik katmanı oluşturur. Bu katman sayesinde camlar su ve yağmuru kolayca kaydırarak yüzeyin berrak kalmasını sağlar. ü Yağışlı havalarda net görüş sağlaması nedeni ile güvenli sürüş sağlar. ü Az su tutma özelliği sayesinde camdaki buzlanmayı minimuma indirir. ü Daha güvenli yolculuk yapmanızı sağlar. ü Şaşılacak kadar net görüş alanı sağlayan Nano teknolojik bir cam bakım ürünüdür.  Aracınızın camlarına yapışan böcek ve sineklerin temizlenmesini kolaylaştırır. ü Sileceklerinizin ömrünü uzatır. Yapılacak uygulamadan 6 aya kadar verim alınabilmektedir

 

  • Aracın plastik yüzeyindeki renk hasarları giderilir mi?

Öncelikle Sonax Uygulama Merkezlerinde görev yapan uzman personellerimizin bu hasarları kontrol etmesi gereklidir. Plastiklerde oluşan hasarlar, yüzeylerden parça kopması veya plastik yüzeylerin sıyrılarak hasarlanması haricinde ise Sonax ın bu hizmet için özel olarak ürettiği ürün ve ekipmanlarla giderilebilir.

  • Geceleri aydınlatmayan , sararmış, rengi solmuş farları temizleyebilir miyiz?

Aracınızın farları ve stop lambaları güneş, yağmur, rüzgar, toz, kum, çamur, kar, tuzlu ve klorlu sular vb. yoğun dış etkenlere maruz kalır. Polikarbon esaslı olan far ve stop lambalarının yüzeyinde zamanla çizikler, matlık ve lekeler oluşur. Bu da farların kronik sararmasına ve ilk günkü parlaklığını yitirmesine yol açar. Bu durum farların ve stop lambalarının ışık geçirgenliğini ve performansını olumsuz etkileyerek görüş mesafesini kısaltmakta, sürüş güvenliğini tehlikeye atmaktadır                                                                                         Sonax Uygulama Merkezinde, Sonax’ın özellikle far çizik giderme ve parlatma için geliştirdiği Sonax Far Çizik Giderici ürünü polisaj makinesi ile uygulanarak farların yüzeyindeki tüm inatçı kir ve lekeler temizlenir, çizikleri giderilir. Sonax Far Koruma ürünü ile temizlenen ve parlatılan yüzeyler koruma altına alınır. Faydaları ;Aydınlatma kalitesini artırarak sürüş emniyetini artırır. ü  Özellikle kış aylarında gece sürüşlerinde kısa ve uzun huzme farların etkisini artırır. ü  Gündüz seyir halinde park lambalarının görülme etkisini artırır. ü Far ve stop lambaları ilk günkü gibi parlaklık ve rengine kavuşur. ü  Özellikle boya koruma uygulaması ile beraber yapıldığında aracın dış görünümü “ilk günkü” gibi parlaklık ve rengine kavuşur.

9)Aracın içine sinen ve giderilemeyen kokuların çaresi var mı ?

OZON uygulamasıyla otomobillerimizde tamamen steril bir ortan yaratmakta kalmayıp bununla birlikte otomobillerimiz de meydana gelmiş tüm kokuları geri dönüşümsüz yok edebiliriz; Ozonun yok ettiği kokulardan bazıları şunlardır:

§  Hayvan kokuları

§  Sigara kokuları

§  Boya kokuları

§  Benzin kokuları

§  Yangın kokuları

§  Lağım kokuları

§  Yemek kokuları

§  Karbon monoksit kokuları

§  Soğan kokuları

§  Çöplük kokuları

§  Leş kokuları

§  Yanık yemek kokuları

§  Arıtma tesisi kokuları

§  Banyo kokuları

§  Alkol kokuları

§  Kömür kokuları

§  Medikal kokuları

§  Halı kokuları

§  Küf kokuları

§  Su kokuları

§  Balık kokuları

§  Sarımsak kokuları

§  Hastane kokuları

§  Yağ kokuları

§  Et, tavuk ve balık kokuları

§  Propan gazı kokuları vb…

 

  • Kışın donan camları 20 sn.de nasıl temizleye biliriz ?

Özellikle sert kuru rüzgarlı soğuk havalarda en önemli sorun silecek ve camların donmasıdır. Dışarıda dondurucu soğuk olduğunda camlar don ve buzla kaplanır ve sürüşten önce bu don ve buz temizlenmelidir. Normal bir buz kazıcı kullandığınız takdirde bu karşınıza çıkacak araçları görmenizi engelleyecek bir dağılma bırakabilir. Sürüşten önce don ve buz tamamen temizlenmelidir. ADAC testinde hızla ve etkili şekilde net bir görünüm sağlayan sprey en iyi bireysel skoru elde etti. Sonax cam buz çözücü camları korur ve buzu saniyeler içinde yok eder. Tekrar donma problemine karşı koruma sağlar. Gliserin içeri sayesinde silecek lastiklerini esnek tutar. Alternatiflerine kıyasla kullanımı hızlı, pratiktir ve kolaydır. Sonax Cam buz çözücü ile buzun hiç şansı yok!

  • Araç yüzeyindeki inatçı çıkmayan kirler nasıl temizlenir ? (End.kirler, )

Araç boya yüzeyine yapışan endüstriyel tozlar, (demir ve diğer metal tozları, kireçli su lekeleri ve partiküller) kimyasal tozlar ve boyalar (venik, diğer boya partikülleri) SONAX’ın bu nitelikteki toz ve partiküller için özel olarak üretmiş olduğu, SONAX Clay ürünüyle temizlenir.

  • Ağır Zift Nasıl Çıkarılır?

 

Zift-Katran lekeleri petrol bazlı lekelerdir. Araç yüzeyinde uzun süreli kalması boya ve vernikte kalıcı leke oluşmasına neden olabilir. Araç yüzeyine yapışan tüm zift ve katran gibi kimyasal kirler su ile yıkanarak çıkarılamaz. Bunun için SONAX’ın “Katran-Zift Sökücü” ürünüyle boya yüzeyine zarar vermeden temizlenir.

 

  • Reçine Lekesi Nasıl Çıkar?

Ağaç reçinelerinde bulunan ürik asidin otomobillerin boyasında ciddi tahribata yol açtığı saptanmıştır. Araç yüzeyinde oluşan ve boya yüzeyine yapışan ağaç reçineleri, su ile yıkanarak çıkarılamaz. SONAX’ın bunun için özel olarak geliştirdiği “Reçine Sökücü” ürünü ile, SONAX uygulama merkezlarinde tüm ağaç reçineleri boyaya zarar vermeden kolayca temizlenir.

 

  • Çimento Benekleri Nasıl Giderilir?

Araç boya yüzeyine yapışan tüm iç ve dış cephe inşaat süprüntüleri, boya sıçramaları, kireç tozları, beton tozları, ve partikülleri gibi maddeler, SONAX’ın geliştirdiği “SONAX Endüstriyel Toz Temizleyici” ürünüyle boya yüzeyine zarar vermeden temizlenir.

 

  • Araç Yıkanırken Nelere Dikkat Edilmelidir?Aracınızın elle ve süngerle yıkanmasını neden tercih etmelisiniz?
    Aracın saatteki hızı 80 km hıza ulaşınca araç yüzeyi ile hava basıncı arasında zıt yönde bir akım oluşur. Bu akım aracın yüzeyinde elektromanyetik bir alan yaratır. Bu suretle söz konusu oluşan elektro manyatik kuvvet, tıpkı bir mıknatıs gibi aracın yüzeyine çarpan mikro toz zerreciklerini inanılmaz bir çekim kuvvetiyle yüzeye çeker ve yapıştırır. Böylece boya yüzeyinde yoğun bir kir tabakasının oluşmasına neden olur. Boya yüzeyine yapışan bu zerrecikler basınçlı su ile asla temizlenemez. Örneğin; bir aracı sadece basınçlı su ile yıkadığınızda kaba kirlerin akıtıldığını ama boya yüzeyinin hala kirli ve mat olduğunu görürsünüz.Bunun nedeni boya yüzeyine yapışan ve su ile gitmeyen toz zerrecikleridir. Toz zerrecikleri ışığı emer ve yansımasına engel olur. Işığı yansıtmayan boya mat görünür. Araç yüzeyinde oluşan elektromanyetik çekim gücü ile boya yüzeyine yapışan toz zerreciklerini söküp atmanın en iyi yöntemi yüzeyin sünger ve şampuan ile yıkanmasıdır, şampuan yumuşaklık ve kayganlık sağlar. Sünger ise elle uygulanan basınç ve süngerin gözeneklerindeki sürtünme sayesinde toz zerreciklerini kolayca söküp temizler. Cilalı şampuanı önermemizin sebebi ise hem boya yüzeyinde yapışan tozların yumuşamasında ve sökülüp atılmasında yardımcı olur, hem de temizlenen yüzeye toz zerrecikleri yerine bu kez şampuanın içindeki cila zerrecikleri yapışır ve boya yüzeyinde ışığın daha kuvvetli yansımasını sağlayarak göz kamaştırıcı bir parlaklığa yol açar.Aracınızın köpükle yıkanması neden sakıncalıdır?
    Hızdan kaynaklanan elektromanyetik çekim gücü ile (mıknatıs) boya yüzeyine yapışan tozlar ancak süngerle yine güç uygulanıp ovalanarak tam anlamıyla temizlenebilir. Köpükle yıkamada, boya yüzeyine yapışan mikro toz ve kir zerreciklerini söküp atabilmek, köpüğün yeterli oranda kir sökücü aktif maddeleri içermesi gerekir. Ancak bilimsel standartlara göre üretilmeyan kimyasal içerikli, doğru formüle edilmeyen merdiven altı olarak tanımlanan ürünlerde kullanılan aktif maddeler, kiri sökerken aracın vernik ve boya yüzeyinede zarar verebilir. Türkiye’de aracların temizlik, bakım ve korunmasında kullanılan ürünlerde herhangi bir denetim olmadığı hususu göz önüne alındığında, köpükle yıkama işinde çok dikkatli olmanın gerektiğini öneriyoruz.

    Aracınıızın fırça ile yıkanmasını tavsiye etmiyoruz. Çünkü;
    * Fırça kılları, hızdan kaynaklanan elektromanyetik çekim kuvvetiyle boya yüzeyine mıknatıs etkisiyle yapışan mikro tozları tamamen almaz.

    * Fırça kılları boya yüzeyinde kılcal çiziklere yol açar. Fırçayla yıkanma devam ettikçe bu çizikler zamanla tüm boya yüzeyini kaplar, boya yüzeyindeki kılcal çiziler ışığın yansımasına engel olduğu için boyanın mat, zayıf ve eski görünmesine neden olur.Kaldı ki fırça ile kontrollü temizlik ve ovalama yapılamadığından fırça darbeleri kaportaya ve boya yüzeyine zarar verebilir. Boya parlatma ve koruma işlemi yapılan aracın fırça ile yıkanması halinde koruma tabakası zedelenir ve korumayı yok eder.

 

  • Sinek Ve Böcek Ölüleri Nasıl Temizlenir?

Hareket halindeki araç yüzeyine yapışan sinek ve böceklerin oluşturduğu lekeler, zaman ve çevresel etkilere bağlı olarak asit etkisi oluşturur ve araç boya yüzeyine zarar verir. Bu lekeler SONAX “Böcek Temizleyici”si ile araç camına, boyasına, krom ve plastik aksamlara zarar vermeden en hızlı bir şekilde temizlenmesi sağlanır.

YUKARI